Mataala mataala

Afai o lo'o e feagai ma se vai, eletise, po'o se paipa fa'alavelave fa'afuase'i po'o se fa'afitauli tautua vala'au le matou telefoni 24-itula i le 3-1-1 po'o le (415) 701-2311 mai fafo SF pe saini i le sf311.org. Aoao atili pe toe iloilo mataala auaunaga malosi.

Fa'ata'ita'iga Suavai Lafoa'i Fesoasoani i Tagata Su'esu'e Mata'ituina Fale Tausisoifua mo le Fa'ama'i ole COVID-19

Fa'ata'ita'iga Suavai Lafoa'i Fesoasoani i Tagata Su'esu'e Mata'ituina Fale Tausisoifua mo le Fa'ama'i ole COVID-19
  • Kesinee Yip, Sabrina Suzuki

O le Komiti Fa'afoe o Punaoa Suavai a le Setete ma le Fono e Mata'ituina le Tulaga Lelei o Suavai Kalefonia talu ai nei iloa le SFPUC ma isi lala sooupu mo a latou matafaioi i le atinaʻeina ma le faʻatinoina o le mataʻituina o le suavai leaga e pulea ai le sosolo o le SARS-CoV-2, le siama e mafua ai le COVID-19.


Talu mai le amataga o le faʻamaʻi COVID-19, ua sailia e saienitisi ni auala e faʻamaonia ai faʻailoga o le sosolo o le siama. O le SARS-CoV-2, o le siama e mafua ai le faʻamaʻi COVID, e leʻi faʻaalia e mafai ona feaveaʻi e ala ile suavai leaga, ae o le taimi lava na iloa ai e saienitisi e mafai ona maua ni vaega ole kenera ole siama ile vai otaota, na amata ona latou vaʻavaʻai totoʻa.

O iina na laa i ai le San Francisco Public Utilities Commission. O loʻo tuʻuina atu faʻataʻitaʻiga o vai otaota i saienitisi o loʻo galulue i le UC Berkeley's Covid Wastewater Epidemiology for the Bay Area (COVID-WEB) poloketi ma le Stanford University's Sewer Coronavirus Alert Network (SCAN).

E mafai e tagata lautele ona vaʻaia, i le taimi moni, faʻamaumauga tutusa mai 11 Kalefonia itumalo o loʻo faʻaogaina e le au ofisa o le soifua maloloina lautele ile COVID-WEB. E mafai fo'i ona latou a'oa'oina atili e uiga i le auala e galue ai le mata'ituina o le suavai leaga https://data.covid-web.org/.

Mea faigaluega fa'ata'ita'i su'esu'e otaota o lo'o fa'ata'oto ile fale tausi soifua.
Mea faigaluega fa'ata'ita'i su'esu'e otaota o lo'o fa'ata'oto ile fale tausi soifua.

“O le suavai leaga e masani lava ona faaputuputu otaota mai le fiaselau e oo lava i le faitau miliona o tagata i se faataitaiga e tasi, o lea afai e mafai ona e aoina mai se faʻataʻitaʻiga faʻataʻitaʻiga o vai otaota ma suʻesuʻeina, e mafai ona e mauaina le tele o faʻamatalaga e te ono le mauaina e ala i le suʻeina o tagata. taʻitoʻatasi, ”o le tala lea a Kara Nelson, polofesa o le va o tagata ma le siosiomaga inisinia i UC Berkeley, o loʻo taʻitaʻia le 'au na fausia se auala fou e faʻataʻitaʻi ai le suavai leaga mo le SARS-CoV-2.

I se isi faaupuga, o vai otaota mai faleuila na avea ma puna fou o faʻamatalaga i le taimi ole faʻamaʻi COVID.

O le mea lea e mafai ai ona avea le mataituina o suavai leaga mai se pitonuu patino poʻo se fale ma auala lelei e siaki ai pe o loʻo sosolo le siama. Talu ai ona o le siama e mafai ona amata ona sasaa i totonu o le nofoa o se tagata ua pisia aʻo leʻi iai ni faʻailoga, o le mataʻituina o le suavai leaga e mafai ona avea o se lapataiga vave aʻo lumanaʻi se faʻamaʻi.

O le tulaga lea i se fale tausi soifua tele i San Francisco lea na faataitai ai e le SFPUC le suavai leaga. Sa faia fa'ata'ita'iga i le 15 minute uma mo le 24 itula i le aso, lua aso o le vaiaso. Ona tu'uina atu lea i UC Berkeley mo su'esu'ega vave.

O fa'amaumauga o le suavai leaga na fa'aogaina fo'i e le fale tausi soifua e fa'amaonia ai su'esu'ega a le falema'i na latou faia i le aufaigaluega ma tagata o lo'o nonofo ai. Na fa'atusatusa e le 'aufaigaluega a le falema'i fa'amaumauga mai a latou su'esu'ega fa'apitoa ma fa'amaumauga mai su'esu'ega o le suavai leaga. Na fesoasoani lea i le fale e iloa ai pe na latou fa'amaonia ma taofia tagata uma na a'afia na fa'ailoa mai i su'ega a le falema'i.

Mea faigaluega fa'ata'ita'i vai otaota e fa'ata'oto i fafo o le fale tausi soifua.
Mea faigaluega fa'ata'ita'i vai otaota e fa'ata'oto i fafo o le fale tausi soifua.

"Aua o le mamanu faʻavae o le siama e aofia ai le RNA, fuaina o le aofaʻi o le COVID-19 RNA i vai otaota i le aluga o taimi e mafai ona maua ai e le au suʻesuʻe se manatu pe a faʻatupulaʻia pe faʻaitiitia mataupu i nisi vaega," o le tala lea a Tim Paez, Wastewater Control Inspector mo le SFPUC'S Vaega o Atina'e Atina'e Suavai otaota.

E tusa ai ma le UC Berkeley lab o loʻo faʻatautaia le suʻesuʻega, o le galuega ma le SFPUC o se galuega pailate taua. O le galuega na aoga e faʻamaonia ai le faʻataʻitaʻiga o suʻesuʻega epidemiology o vai otaota, suʻesuʻega o mamanu ma mafuaʻaga o faʻamaʻi e mafai ona aoina mai le suʻeina o vai otaota, i luga o fale ma lea fale.

O lo'o auai fo'i le SFPUC i se vaega mata'ituina fa'aitulagi na fa'atūina e fa'amaopoopo su'ega i le Eria o Fagaloa. O se komiti faafoe ma tagata tomai faapitoa mai le soifua maloloina lautele, suavai leaga, ma suʻesuʻega e taʻitaʻia se taumafaiga faʻaitulagi mataʻituina vai otaota mo SARS-CoV-2 i le San Francisco Bay Area. O lo'o galulue fa'atasi ofisa ole soifua maloloina lautele ma fale fa'aoga vai leaga e fa'amautu nofoaga e fai ai fa'ata'ita'iga ma fa'afia ona aoina. O fa'ai'uga o lo'o fefa'asoaa'i ma tagata fai fa'ai'uga a le soifua maloloina lautele ma saofagā i taumafaiga a le setete ma feterale e mata'ituina le suavai leaga e pulea ai le sosolo o le SARS-CoV-2.

Kesinee Yip, Sabrina Suzuki